سبک مد

  • ۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه لباس پوشیدن در مراسم عروسی و مهمانی های دورهمی آشنا کنیم و راهکارهایی را به شما نشان دهیم تا بتوانید مطابق با مدروز در این جشن‌ها و مراسم‌ها حضور پیدا کنید.

لباس پوشیدن در مراسم عروسی و مهمانی های دورهمی

به‌راحتی می‌توان گفت که مد، چیزی همواره در حال تحول است – زنان امروزی مانند دهه ۴۰ لباس نمی‌پوشند (یا حتی، مثل دهه ۸۰). کاملاً منطقی است، اما عده کمی از افراد تغییرات در آداب‌ورسوم مربوط به حوزه مد را درک می‌کنند. ثبات برخی سنت‌ها دلایل خوبی داشته‌اند – برای مثال، به‌جز در شرایطی‌که خواسته شده باشد، هرگز نباید در مراسم عروسی سفید بپوشید تا مبادا با عروس در روز بزرگ زندگی‌اش رقابت کنید – وقت آن رسیده دیگر سنت‌ها را در گذشته رها کنید، جایی‌که به آن تعلق دارند. در ادامه راهنمای مفیدی آمده که به توضیح منطقی استانداردهای جدید مربوط به خیاطی و لباس در این حوزه نیز کمک می‌کند.

در مراسم عروسی چطور لباس بپوشیم؟

·         رسم و رسوم قدیمی: هرگز لباس سفید یا مشکی یا قرمز نپوشید.

·         رسم و رسوم جدید: مشکی و قرمز هیچ مشکلی ندارد، اما کماکان نباید سفید پوشید.

چه لباسی بپوشید؟ بگذارید کارت دعوت، فصل و زمان راهنمای شما باشند. (اگر گمراه شده‌اید و درعین‌حال به عروس نزدیک هستید، از او بپرسید که چه‌ کاری صحیح است؛ در غیراینصورت با ساقدوش عروس یا مادر عروس صحبت کنید.)

 

لورن آ.راثمن، مؤسس آوتر استایل، شرکت مشاوره‌ای در حوزه مد واقع در واشنگتن دی سی، می‌گوید:

«برای روز عروسی که سلیقه‌های افراد بیشتر معمولی است، از پوشیدن لباس‌های پولک‌دار و پر زرق‌وبرق فاصله بگیرید

در عوض، لباسی بلند تا زانو از جنس پنبه انتخاب کنید؛ در مناطق یا آب‌وهوای گرم‌تر، مدل بدون بند و کفش جلوباز فوق‌العاده است.

امی لیندکیست، مدیر شرکت مشاوره مد و تصویر لیندکیست در مینئاپولیس می‌گوید:

«کلاه ساده نیز می‌تواند مناسب باشد

اگر جشن عروسی بعدازظهر است و پذیرایی غروب انجام می‌شود و در کارت دعوت، هیچ لباسی مشخص نشده است، مراسم را نیمه‌رسمی تصور کنید و بدانید لباس مهمانی رنگی کاملاً مناسب است چراکه از عروس بهتر نخواهد بود. لیندکیست می‌گوید:

«صورتی کمرنگ مناسب است – صورتی تیره نه

امروزه لباس‌های کوتاهی که تا زانو باشند نیز، موردقبول هستند، البته مطمئن شوید که برشی رسمی یا نیمه‌رسمی و پارچه‌ای با تن‌خور مناسب داشته باشند؛ ابریشم یا ترکیب ابریشمی برای مثال، می‌تواند مناسب باشد. برای پوشیدن لباس بدون بند یا بدون آستین برخی قوانین سرسختانه‌ای دارند؛ پیش از انتخاب لباستان، مکانی که می‌خواهید بدانجا بروید را بررسی کنید.

 ادامه در سایت: showana.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی